Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Simple Rheoscopic Flows Used in Teaching Fluid Mechanics
Duda, D. ; Yanovych, Vitalii ; Uruba, Václav
Four simple demonstration experiments are presented. They are used as a support in the teaching of Fluid Mechanics I (a compulsory lecture at the University of West Bohemia in Pilsen). All mentioned experiments use the rheoscopic fluid obtained as a water solution of mica powder to visualize the flow in a esthetic way, which, as we hope, has a potential to attract students attention. The experiments are: demonstration of Bernoulli equation in a widening and narrowing channel, Taylor-Couette flow, the effect of viscosity to the scales and decay of turbulence, and the Galilean transformation inside an axial compressor.
Improvizované pomůcky při výuce fyziky
FIDLER, Ondřej
Práce se zabývá metodami práce s žáky za pomoci improvizovaných pokusů. Na začátku práce jsou uvedena teoretická východiska výuky fyziky s pomůckami. Tato východiska jsou následně ověřena žáky ve školní praxi na konkrétních pokusech. Tyto pokusy jsou zařazené v praktické části, kde jdou doplněny audiovizuální dokumentací, detailním rozborem a závěrečnou sebereflexí k pokusu. Výsledky těchto pokusů a použitých metod jsou zpracovány v závěru. Práce je doplněna o dotazníkové šetření zaměřené na přístup učitele k výuce fyziky a na využití improvizovaných pomůcek před, během a po distanční výuce v době epidemie Covidu-19.
Tvorba databáze experimentů pro výuku chemie
Vrzáčková, Eva ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Hájková, Zdeňka (oponent)
V rámci této bakalářské práce byla navržena a vytvořena Databáze chemických pokusů, která byla pojata jako souhrn demonstračních pokusů. Videa byla k jednotlivým pokusům dodána pomocí odkazů. Jednotlivé pokusy byly vybrány na základě kriterií, která pomohli nastavit sami učitelé v rámci orientačního šetření - v potaz byly brány časová a materiální náročnost, dostupnost chemikálií, a také názornost pokusů. Pro všechny pokusy byla vytvořena jednotná šablona, do které byly uvedeny všechny potřebné údaje. K pokusům, ke kterým nebyl nalezen vhodný video odkaz, byla vytvořena videa. Vzniklá databáze obsahuje 58 experimentů, které jsou rozděleny do 25 hlavních kategorií. Některé pokusy byly zařazeny do více kategorií. Výsledná databáze byla umístěna na webovou stránku www.studiumchemie.cz, portál PřF UK pro podporu výuky chemie na ZŠ a SŠ.
Tvorba databáze experimentů pro výuku chemie
Vrzáčková, Eva ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Hájková, Zdeňka (oponent)
V rámci této bakalářské práce byla navržena a vytvořena Databáze chemických pokusů, která byla pojata jako souhrn demonstračních pokusů. Videa byla k jednotlivým pokusům dodána pomocí odkazů. Jednotlivé pokusy byly vybrány na základě kriterií, která pomohli nastavit sami učitelé v rámci orientačního šetření - v potaz byly brány časová a materiální náročnost, dostupnost chemikálií, a také názornost pokusů. Pro všechny pokusy byla vytvořena jednotná šablona, do které byly uvedeny všechny potřebné údaje. K pokusům, ke kterým nebyl nalezen vhodný video odkaz, byla vytvořena videa. Vzniklá databáze obsahuje 58 experimentů, které jsou rozděleny do 25 hlavních kategorií. Některé pokusy byly zařazeny do více kategorií. Výsledná databáze byla umístěna na webovou stránku www.studiumchemie.cz, portál PřF UK pro podporu výuky chemie na ZŠ a SŠ.
Inovovaná souprava pro demonstrační pokusy z elektroniky
VAŠÍČEK, Petr
V první části práce rozebírá výhody používání experimentů ve výuce fyziky a jejich edukační význam. Jsou zde teoreticky popsané některé druhy experimentů, správná metodika jejich provádění a některé další aspekty, kterým by měl pedagog provádějící experiment věnovat patřičnou pozornost. Dále jsou popsány některé typy demonstračních souprav a jejich stručná historie. Pozornost je zaměřena na demonstrační soupravu DIDAKTIK, její obsah a sestavení. Jedna kapitola je věnována průzkumu vybavenosti škol k provádění demonstračních pokusů z elektřiny a magnetizmu a jeho vyhodnocení. Poslední část je pak věnována některým experimentům, které je se soupravou možné provést, jejich zdokumentování a zhodnocení. Dále k některým těmto pokusům byly vytvořeny pracovní listy. Dva z těchto listů byly použity na základních školách k didaktické sondě a výsledky vyhodnoceny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.